Latvieši vēstures likteņdzirnās: Zemessardzes speciālo uzdevumu vienība "Vanags"

Kopējais lapas skatījumu skaits

sestdiena, 2009. gada 31. oktobris

Zemessardzes speciālo uzdevumu vienība "Vanags"

Zemessardzes speciālo uzdevumu vienības „Vanags” izveidotājs un pirmais komandieris Vilis Skuja

1991. gads - tiek izveidota Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags".
2002. gada 23. janvāris - Zemessardzes speciālo uzdevumu vienības „Vanags” iekļauj Speciālo operāciju spēku sastāvā.
2003. gads – štatu un pakļautības maiņa. Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienība „Vanags” tiek iekļauta NBS SUV.

Savas pastavēšanas laikā Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" cieši sadarbojas ar Latvijas Bankas Aizsardzības pārvaldi, katrs Latvijas Bankas Aizsardzības pārvaldes apsardzes darbinieks pēc kavlifikācijas normatīvu nokārtošanas tiek iekļauts Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" rezervē.

Vienības dislokācijas vieta - Ernestīnes iela 34; Rīga, LV-1046


ZS Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" karavīru kārba.

Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" karavīru formas tērpu paraugi uz 1997. gadu.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" kaujnieks lauku formā ar purpura bereti, 1997.gads.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" kaujnieks lauku formā, pilnā ekipējumā, 1997.gads.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" kaujnieks lauku formā, operatīvās grupas ekipējumā, 1997.gads.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" karavīrs, nesprāgušās munīcijas neitralizētaja ekipējumā, 1997.gads.

Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" uzšuves.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienība „Vanags”, ikdienas formas izšūtā uzšuve.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienība „Vanags”, 90-to gadu viduss, lauku formas uzšuve uz dermantina pamatnes.




Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienība „Vanags”, lauku formas izšūtās uzšuves varianti.

Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" berete ar kokardi.




Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" apbalvojumi.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" krūšu zīme.



Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" zīmoggredzens.


Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienības "Vanags" kvalifikācijas nozīmes.

Zemessardzes Speciālo uzdevumu vienība „Vanags” valkāja pie lauku un ikdienas formas Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku speciālo uzdevumu vienības (SUV) izplētņlēcēja nozīme.Ir trīs pakāpes: “Bronzas” – kuru saņema par 3 lēcieniem, “Sudraba” – par 25 lēcieniem un “Zelta” – par 50 lēcieniem ar izpletni.Pie uniformas stiprināma ar skrūvi. 1996. gads.

8 komentāri:

  1. Kur tad palika pats pirmais komandieris Markelovs,kurš vadīja pirmās LR SUV mācības Cēsīs Jāņmuižā?

    AtbildētDzēst
  2. Nav taisnība Vilis Skuja ir otrais komandieris. Pirms tam "Vanagam" bija cits ja nemaldos Zoltners un Markelovs bija štāba priekšnieks.

    AtbildētDzēst
  3. Jāņmuižnieks Nr88

    Markelovs it kā Pašvaldības policijā.
    Viņa blicē bija- Zoltners, Garančs, Feldmanis, Gulbis.

    AtbildētDzēst
  4. 1. Vienība vanags tika nodibināta 1992,gada uz ZS SUV bāzes.
    2. ZS SUV komandieris bija Zoldners un viņa vietnieks Markelovs.
    3. Viens no ZS SUV rotas komandieriem bija arī Graube.
    4.ZS SUV bija reģionālās nodaļas, katrā bataljonā ~6-8 kaujinieki.
    5. Skuja pie apvāršņa parādījās vēlāk.
    6. Bet vispār - visu cieņu visiem kas jebkad šajā vienībā ņēmuši dalību.

    AtbildētDzēst
  5. Domāju un ceru ka šī vienība atkal parādīsies! Ar cieņu visiem cīņu biedriem un līdzīgi domājošajiem!
    Nekad! Nekad, nekad, nekad nepadodaties!
    /Čerčels/
    kpt. A. Garančs

    AtbildētDzēst
  6. A.Garancs!Es ari ceru!Zel ka gadi aiziet........

    AtbildētDzēst
  7. Nedaudz precizēšu, Zoldners nekad nav bijis ZS SUV komandieris. Viņš bija ZS 9. operatīvā bataljona komandieris. ZS SUV tika izveidots no ZS 9. operatīvā bataljona pamatsastāva. Markelovs bija mācību daļas priekšnieks, bet arī tikai ZS 9 . operatīvajā bataljonā. ZS 9. operatīvais bataljons darbojās no 1991. gada līdz 1992. gada 4. maijam, kad par ZS SUV komandieri kļuva majors V. Skuja, bet par štāba priekšnieku majors R. Graube. Zoldners "pats aizgāja" no ZS, pirms tam izdemolējot savu dienesta kabinetu un nododot savus padotos. Markelovs ar daļu no kaujiniekiem izveidoja apsardzes firmu, bet pēc tam strādāja Municipālājā un pašvaldības policijā. Vienīgais, cienijamais un patiesas komandieris ar lielo burtu ZS SUV bija VILIS SKUJA. Karavīrs, virsnieks un cilvēks kas cēlās un krita par saviem karavīriem un virsniekiem, bet kurš tā pat beigās izrādijās nevienam nevajadzīgs, tā pat kā ZS SUV VANAGS.

    AtbildētDzēst
  8. Raimonds Graube rotas komandieris nekad nav bijis! Pēc konflikta ar Raimondu Štālbergu, kurš arī bija Raimonda Graubes instruktors, Raimonds Graube ieradās štābā, uzrakstīja iesniegumu uz visiem to laik 9 rotas dienestniekiem! Rezultāts Raimonds Graube palika štābā un viņa karjera ir jau publiski zināma. Neviens no rotas dienestniekiem amatus nesaglabāja, izņemot Dizi Meijeru. Tā nu notika, motīvi, tolaik pirās automašīnas Talbot, un pirmais gads Bauskas muitas kontroles punkta dalīšanā!

    AtbildētDzēst